Lite allt möjligt

Tja igen alla läsare.Hoppas ni mår bra.Kanske ska berätta hur min dag har varit.Well först kolla jag på en timmes erytmi saga.Ni kanske undrar vad Erytmi är ,för att berätta kort vad det är så är det gymnastik blandad med dans.Ni som går i komunal skulle säkert börja as garva om ni såg vad de vad för nånting.Tänk er att ni står och gör hela alfabetet med händerna och lägg till lite musik till det så har ni hela recptet.Jag tror det finns en video på youtube där ni kan se hur det ser ut.Det konstigaste är att när man frågar lärarna varför vi har det så verkar det ej ha något bra svar på det.Det var det den första timmen gick åt till,resten av dan sjöng vi.Vi har nämligen ett körprojekt på gång.Vår stora skola fyller 60 i år.Så våra lärare hade tänkt att hela vår högstadie kör skulle sjunga till ära för vår skola.Anar ni en hake.Man kan säga att det finns en.För vad ska man göra om halva kören står och mumlar alla låtar igenom.Och dom mest angasjerade sjunger som bara den inklusive mig.Kan ni tänka den kombinationen tillsammans med ett par,säg 50 som har betalat 150 spänn för att faktiskt titta på det hela. Där har ni den stora haken. Vad har jag mer och säga förutom det negativa.Tja det två veckor kvar till Gotlandresan ska bli skönt att få komma bort lite.Även om det kommer att vara väldigt mycket plugg.Bara känslan att få vara någon annastans slår det mesta.Och för att lägga till nåt sista så lyssnar jag på Breakingra band Benjamin.Ett as bra band ,ett hett tips att slå upp på Spotify för ni som gillar rock. Det var allt för idag. Se you/Annika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0